Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2009

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω - Χαρά Τζαναβάρα - Ελευθεροτυπία

«Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»...

Στον ρυθμό του ομώνυμου θεατρικού έργου του Ντάριο Φο κινούνται όλο και περισσότεροι οδηγοί που αρνούνται να καταβάλουν τον «οβολό» τους στα γκισέ των διοδίων στους εθνικούς δρόμους. Αυθόρμητα ή μέσα από αυτόνομα κινήματα που συντονίζονται μέσω Διαδικτύου, οργανώνουν χάπενινγκ και με ξαφνικά «χτυπήματα» ελευθερώνουν τις μπάρες. Το δίκιο τους μεγάλο... Μετά τις αυξήσεις, που κυμαίνονται από 30 έως και 148%, πληρώνουν προκαταβολικά και πανάκριβα υπηρεσίες που θα έρθουν στο μέλλον. Το πρώτο μήνυμα έχει ήδη φτάσει στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και τα ταμεία των εργολάβων καθώς το τελευταίο τρίμηνο οι εισπράξεις στους σταθμούς διοδίων έχουν μειωθεί σχεδόν κατά 20%. Εκτός από αυτούς που περνάνε χωρίς να πληρώσουν, ένα σεβαστός αριθμός οδηγών ανακαλύπτει νέα μονοπάτια και κινείται σε επαρχιακούς δρόμους. Αδιάψευστοι μάρτυρες θεωρούνται το πρωτοφανές μποτιλιάρισμα στον παράδρομο της εθνικής οδού στο ύψος των Οινόφυτων και η κατακόρυφη αύξηση της κυκλοφορίας στην παλιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών. Η έρευνα της «Ε» στους πολύπλοκους μαθηματικούς τύπους των συμβάσεων που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με τους αναδόχους έδειξε ότι σε αυτή την αφαίμαξη χωρίς αντίκρισμα των οδηγών συνεταίρος είναι και το Ελληνικό Δημόσιο. Οι εισπράξεις του επί των ακαθαρίστων εσόδων των διοδίων αρχίζει 2 ώς 5 χρόνια από την υπογραφή των συμβάσεων και ξεκινά από 50% για να φτάσει στο τέλος του χρόνου παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων στους ιδιώτες στο 92%! Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσον όρο το 50% των εσόδων της 30ετίας θα πάει στα δημόσια ταμεία. Επομένως είναι στο χέρι του κ. Σουφλιά να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων ως προς το σκέλος των διοδίων. Σε μια εποχή που τα περισσότερα νοικοκυριά τα βγάζουν δύσκολα βόλτα, μπορεί να γίνει μια χειρονομία καλής θέλησης από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και να μειωθούν οι τιμές σε εθνικούς δρόμους, όπως η Κορίνθου - Πατρών, που η κατάστασή τους δεν δικαιολογεί πληρωμή. Αρκεί το Δημόσιο να μειώσει τις απαιτήσεις του ή απλώς να μεταθέσει για το μέλλον τις αναμενόμενες εισπράξεις, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα και τα διόδια θα έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα. Σε αντίθετη περίπτωση θα δικαιωθούν οι Αλκης Αλκαίος και Σωκράτης Μάλαμας που έγραψαν: «Πόσες φωνές στα πέλαγα, πόσοι ξενιτεμένοι ήταν για τα διόδια και όχι για την Ελένη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου