Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Απάντηση του Υφυπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ κ.Θ. Ξανθόπουλου για "Πορεία έργου ΠΑΘΕ"

Σε απάντηση της Ερώτησης και σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμοδίων υπηρεσιών, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1. Η σύμβαση του έργου Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ κυρώθηκε με το Ν. 3605/2007, ΦΕΚ 190Α/8-8-2007. Η έναρξη παραχώρησης έγινε στις 05.03.2008, διότι απαιτούσε την εκπλήρωση και ορισμένων άλλων προϋποθέσεων, που αναφέρονται στην παράγραφο 4.2 του Ν. 3605/2007 και έχουν σχέση κυρίως με την έγκριση της συγχρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δίδεται βάσει της κυρωθείσας από τη Βουλή σύμβασης.

Η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας δεν παρουσιάζει μέχρι σήμερα καθυστερήσεις στο συμβατικό χρονοδιάγραμμα, ούτε έχουν ζητηθεί παρατάσεις από τους Παραχωρησιούχους. ±δη, παράλληλα με την εκπόνηση των κατασκευαστικών μελετών, ο Παραχωρησιούχος ανέλαβε εργασίες βελτίωσης και συντήρησης για όλο το κατασκευασμένο τμήμα από Ράχες έως Κλειδί. ±δη εκτελούνται έργα συντήρησης σε όλο το μήκος του άξονα.

2. Οι πρώτες οικονομικές αποφάσεις για το ύψος των διοδίων και το μοντέλο χρηματοδότησης, από τα έσοδα των διοδίων των Παραχωρησιούχων, όλων των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων και του υπόψη, λήφθηκαν κατά την περίοδο 2000-2003, βάσει συγκριτικών στοιχείων με τα διόδια άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών και σύμφωνα με τη γενική αρχή της μεταβίβασης του μέγιστου ποσοστού του κόστους κατασκευής και συντήρησης στο χρήστη. Ως προς το σκέλος λοιπόν αυτό, διατηρήθηκε πλήρως στην κυρωθείσα από τη Βουλή Σύμβαση, το μοντέλο χρηματοδότησης των έργων που συντάχθηκε ήδη από το 2000.

Μετά το 2004 έγινε μόνο μια μείζονος οικονομικής σημασίας βελτίωση στο χρηματοοικονομικό μοντέλο, από την οποία προέκυψε, εκ του αποτελέσματος των διαγωνισμών, ένα τεράστιο οικονομικό όφελος του Ελληνικού Δημοσίου, σε αντίθεση με όλες τις προ του 2004 υπογραφείσες συμβάσεις παραχώρησης. Συγκεκριμένα, οι Παραχωρησιούχοι δεσμεύονται με την προσφορά τους να προσδιορίσουν ανά έτος τις ελάχιστες εγγυημένες πληρωμές προς το Ελληνικό Δημόσιο από τα ακαθάριστα έσοδα των διοδίων που εισπράττουν και το συνολικό μέγεθος αυτών των πληρωμών, επηρεάζει καίρια τον αλγόριθμο επιλογής της καλλίτερης για το Δημόσιο προσφοράς. Λόγω και του επιτευχθέντος ανταγωνισμού, τα αποτελέσματα των διεθνών διαγωνισμών διασφάλισαν ένα εγγυημένο και συγκεκριμένο σύνολο εισπράξεων για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους πολλών δισ. ευρώ:

Στο σχέδιο των Τευχών της Διακήρυξης και της Σύμβασης Παραχώρησης του Διαγωνισμού για το έργο Ράχες- Κλειδί που αναθεωρήθηκαν και διανεμήθηκαν στους υποψηφίους Παραχωρησιούχους, τον Φεβρουάριο του 2004 και συγκεκριμένα στο εδάφιο 25.1.4 του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης περιγράφεται λεπτομερώς τόσο ο μηχανισμός είσπραξης διοδίων τελών κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, όσο και το ύψος και η προοδευτική αύξηση του διοδίου τέλους ανά χλμ. ανάλογα με την πρόοδο των κατασκευών, από ευρώ 0.0225/χλμ. σε ευρώ 0.040/χλμ. σε τιμές 1/1/2003, (έχει κατατεθεί στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων). Αυτά ακριβώς τα διόδια τα τέλη ανά χλμ. διατηρήθηκαν και στη Σύμβαση που ψηφίστηκε στη Βουλή.

3.Το ΥΠΕΧΩΔΕ στο τμήμα Ράχες- Κλειδί δε δημοπράτησε και δεν υπέγραψε καμία σύμβαση με τις διατάξεις του Ν. 3263/2004.

4. Κατά την περίοδο 1995-2003 είχαν ανατεθεί με τους προϊσχύοντες νόμους από την ΕΥΔΕ- ΠΑΘΕ, διάφορες συμβάσεις έργων στο τμήμα Ράχες- Κλειδί. Κυρίως λόγω ελλείψεων στις μελέτες, σε ορισμένες περιπτώσεις τα αντίστοιχα έργα δεν ολοκληρώθηκαν παρά τις συμπληρωματικές συμβάσεις π.χ..

α) Νέο Τμήμα Α.Κ. Ευαγγελισμού –Πλαταμώνας – Σκοτίνα περιλαμβανομένης και της ολοκλήρωσης εργασιών στο τμήμα Ραψάνη- Πλαταμώνα, που είχε συμβασιοποιηθεί στις 10.06.1998, κατασκευάσθηκαν μόνο 5,5 χλμ. χωρίς να ολοκληρωθεί το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας.

β) Ανισόπεδοι κόμβοι στο Τμήμα Κατερίνη –Κλειδί (Βόρειος Ανισόπεδος Κόμβος Κατερίνης, Α.Κ. Κορινού, Α.Κ. Αιγινίου, συμπλήρωση Α.Κ. Μακρύγιαλου). Οι εν λόγω Ανισόπεδοι Κόμβοι κατά καιρούς είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα κατασκευής χωρίς όμως να ολοκληρωθούν.

5. Η συντήρηση της υφιστάμενης Ε.Ο. έχει ενταχθεί στις υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου.

6. Όσον αφορά το παράπλευρο δίκτυο είναι υπό δημοπράτηση μελέτη για την ολοκλήρωση του στα τμήματα που υπάρχουν ελλείψεις ή χρειάζονται βελτιώσεις.

(πηγή: www.amoiridis.gr )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου